עבור צעירים וצעירות המעוניינים להירשם ללימודי תואר (כמו גם עבור מבוגרים יותר), עומדות כיום אפשרויות רבות למימון תקופת הלימודים – מלגות רבות ניתנות על בסיס סוציו – אקונומי, הצטיינות בלימודים המקדימים, עבודה עם הקהילה, התנדבות במוסדות וגופים מסוימים וכד'. בנוסף, ניתן למצוא מסלולי לימוד לתואר הנושאים שכר לימוד נמוך ומסובסד בחלקו, כמו גם גופי מימון שונים המעניקים בקלות הלוואות ללימודי התואר.
כל זה טוב ויפה, וחשוב מאוד שאכן סטודנטים לתארים ארוכים ותובעניים יוכלו לממן את לימודיהם בקלות יחסית, אך מה עם מי שאינו לומד לתואר? מדי שנה נרשמים אלפים ועשרות אלפי אנשים בישראלך למסלולי לימודים אשר אינם לתואר, וביניהם לימודי תעודה, לימודים מקצועיים וכד'. החל מלימודי תעודה לעריכה לשונית ועד לימודי שוק ההון – גם אלו הם מסלולי לימודים תובעניים (אך קצרים יותר מלימודי התואר), אליהם נרשמים לרוב אנשים עובדים ועסוקים, אשר יוכלו להיעזר גם כן במקורות מימון לתקופת הלימודים. למרבה המזל, כאשר מחפשים מספיק טוב מוצאים מקורות מימון גם עבור מסלולי לימודים אלו.

קורס טכנאי מזגנים או קורס הנהלת חשבונות – סיבה טובה להלוות ללימודים מעשיים
אז אילו מקורות ודרכי מימון ניתן למצוא עבור לימודים אשר אינם לתואר? התשובה היא כי קיימות דרכי מימון שונות ומגוונות גם עבור לימודים אלו, אשר אינם לתואר. פשוט צריך לחפש טוב עד שמוצאים. גופים מסוימים מחלקים מלגות לימודים שונות גם עבור לימודים אשר אינם לתואר אקדמאי, וגופי מימון רבים מלווים בקלות לאנשים הפונים ללימודים חלקיים או לימודים מקצועיים, בלי לעזוב את מקום העבודה.
למעשה, הלוואה לאנשים אשר פונים ללימודים מקצועיים או מעשיים, בניגוד למסלולי לימודי תואר רבים אשר אינם כל כך מעשיים והינם יותר תיאורטיים באופיים, הינה הגיונית יותר מנקודת מבטם של המלווים. הדבר המעניין את הגוף המלווה יותר מכל הוא סיכוייו לקבל חזרה את ההלוואה שהוא מעניק, בתוספת הריבית המוסכמת כמובן. כאשר מלווים כסף לסטודנט לתואר ראשון במדעי הרוח או אפילו במקצועות "פרקטיים" דוגמת מדעים מדויקים או כלכלה, קיים סיכוי סביר כי אותו סטודנט יתקשה למצוא עבודה מניבה בתחום לימודיו גם לאחר סיום התואר. זהו פשוט המצב בשוק כיום. אך במקרה של לימודים מקצועיים וממוקדים, הסיכויים למציאת עבודה עם סיום הלימודים כבר גבוהים הרבה יותר. לדוגמה, קורסי עבודה מקצועיים דוגמת קורס טכנאי מזגנים או אפילו קורס רתכות או נגרות, מעניקים לתלמידים מקצוע של ממש, בו קיימים סיכויים טובים למצוא עבודה לאחר סיום הלימודים. גם קורסים מקצועיים משרדיים דוגמת קורס הנהלת חשבונות או קורס מפעילי תוכנה כזו או אחרת מציעים לבוגריהם סיכויים טובים יותר במציאת עבודה מאשר הרבה מאוד מסלולי לימודים אחרים.

לסיכום, גם אם אתם שוקלים ללכת ללמוד קורס או לימודי תעודה כאלו או אחרים, קיימים סיכויים טובים כי תוכלו למצוא הלוואה או אפילו מלגה למימון הלימודים, כך שיש לכם סיבה טובה להתחיל לחפש…