תחום הפסיכולוגיה הינו אחד התחומים המבוקשים ביותר ללימודים. יוקרתו ואיכותו הולכת לפניו ואנשים רבים רוצים לעסוק בתחום זה או לקבל את ההכשרה המתאימה על מנת לעסוק בתחומים טיפוליים קרובים לו כמו למשל:פסיכותרפיה, טיפול באמנות, טיפול במוסיקה, טיפול בתנועה וטיפול על ידי בעלי חיים. אין ספק שעל מנת לדעת לטפל בנפש האדם ולא משנה תחת איזה תחום טיפולי, יש לקבל את הידע הדרוש ולפתח את ההבנה והיכולות הטיפוליות.

אולם, לימודי פסיכולוגיה אינם מסתכמים רק במקצועות הקשורות לטיפול באופן מובהק, ניתן להתפתח מתחום זה לתחומים שונים, כגון פסיכולוגיה מחקרית או פסיכולוגיה ארגונית הנחשבים לתחומים שונים בלימודי פסיכולוגיה. לכן, גם אם אתם בוחרים בלימודי פסיכולוגיה לתואר ראשון, אין הדבר מחייב כלל ועיקר שתגיעו לתחום הטיפול. זאת כמובן רק אם תמצאו עצמכם נמשכים לקראת שדה זה.

על מנת להפוך למטפלים, לא מספיק להיות רק בעלי תואר ראשון בלימודי פסיכולוגיה, יש להמשיך וללמוד עד כדי הגעה לתואר שני, מוסמך, ולאחר מכן יש לבצע הכשרה בת ארבע שנים שבה לומדים את רזי הטיפול לצד ליווי של פסיכולוגים ותיקים, המנחים את הפסיכולוגים הצעירים בדרכם.

תחום הטיפול הפסיכולוגי הינו תחום מורכב, ואיננו מתאים לכל אחד אשר למד לימודי פסיכולוגיה, נדרשות לשם כך תכונות פנימיות הכרחיות, כגון יכולת הקשבה, יכולת הכלה, אמפתיה, רצון לעזור ולסייע, חוסר בשיפוטיות ועוד. לכן, לפני שנבחרים הסטודנטים להמשך לימודים לתואר שני, הם עוברים סבב ראיונות אשר קובע קודם כל האם אופיים מתאים למקצוע הטיפולי. כמובן שיש צורך במבחן מעבר שהוא בחינת המתא"ם אשר בוחן את יכולותיו הקוגניטיביות של הסטודנט ואת הידע שלו בפסיכולוגיה.

בסיכומו של דבר בחירה בלימודי פסיכולוגיה יכולה להיות בחירה נכונה כלימודים לתואר ראשון, אולם יש לקחת בחשבון את הצעד הבא, כלומר. לאיזו קריירה מכוונים, דבר זה יכול לסייע מאד על מנת להבין כיצד והיכן יש להתמקד במהלך לימודי התואר הראשון ומשם לחתור לכיוון הקריירה המבוקשת. מומלץ להתייעץ גם עם ראשי החוגים במוסדות האקדמיים על מנת להבין איזו התמחות היא המועדפת עליכם.