שני נתיבים המובילים לתוצאות דומות אך כדי לבחור באחד מהם שיתאים לך ישנם כמה שיקולים חשובים שצריך לקחת בחשבון כמו :

  • המחיר – ברוב המקרים מחירם של הלימודים האקדמיים בישראל גבוה יחסית, אך עם זאת ישנם פערים גדולים בין שכר הלימוד של התואר באוניברסיטה לבין שכר של אותו תואר במכללות לכן חשוב לפני ולהחליט מי כדאי מבחינה כספית.
  • נושאי הלימוד- ישנם מקרים רבים שאונברסיטאות אינן מלמדות נושאים מיוחדים שמכללות אחרות כן מתמחה בלימודים האלו כגון קורס שוק ההון בו מתמחות בעיקר מכללות מיעודות לשוק ההון לכן חשוב לבדוק מה הנושא שהולכים ללמוד אותו ולבאיזה מוסד כדאי מבחינת החוגים, הקורסים ותנאי המעבר.
  • המיקום- כיום לא קשה לנסוע לדרום וללמוד אם אתם גרים בצפון וההפך. אך אם אין לכם עבודה מסודרת וכמה מכשולים אחרים כמו מחירי דירות שבטח יוכלו למנוע מכם להגשים את החלום הזה ולהישאר במוסד הלימודי הקרוב אליכם אפילו אם לבחור בנושא אחר. חיפוש מקום מגורים, נסיעות וחיפוש עבודה הם בדרך כלל הקושי שעומד בפני כל הסטודנטים שירצו ללמוד במוסד המתאים להם מבחינה לימודית אך רחוק ממקום המגורים.
  • תנאי קבלה- בדרל כלל הקבלה לאוניברסיטה הם קשים מאשר למכללה וההבדל הינו משמעותי. מכאן אפשר להבין למה התואר שמוענק מהאוניברסיטה הוא יקר מזה של המכללה.
  • רמת הלימודים- באוניברסיטה הלימודים והתנאים למעבר מקורס לשני קשים במיוחד כך שהדרישות גם מופרזות ביחס למה שמציעים במכללות.
  • לימודים מתקדמים – היתרון ללמוד באחד המוסדות הוא הענקת התעודה והתואר והקרדיט הגדול ביותר הוא המשך הלימודים באותו מוסד לימוד, לכן לפני שמחליטים מי המוסד המתאים לבדוק מה התוכניות שלכם הלאה ואם כדאי ללמוד במוסד שלא מעניק תארים מתקדמים ואם לא עדיף לחפש במוסד אחר. אם חשבתם ללמוד באחת המכללות ולעבור להמשיך לתואר מתקדם באוניברסיטה חשוב להבין שרמת הלימודים של המכללה נחשבת לנמוכה יחסית לאוניברסיטה לכן הסטודנט יתבקש להשלים חומרים וקורסים רבים אחרים על מנת להמשיך ולקבל את התואר המתקדם.

קבלת ההחלטה מי יותר טוב מכללה או אוניברסיטה הוא "מה יצא לנו בסוף"? . האם התואר שנקבל מאותו מוסד יתרום במציאת עבודה בקלות ובמקומות האידיאליים או פשוט מעדיפים מישהו ממקום אחר למרות שציוניו וכשרונותיו אינם ברמה שלכם. זה חשוב לבדוק במקומות עבודה מיוחדים שאתם חושבים לעבוד בהם בעתיד.

כולנו לומדים כדי שבסוף נעבוד במשרה הולמת ומתאימה לתחום הלימודים שלנו, כי לא סתם למדנו מקצוע זה. כדי להבטיח קריירה מוצלחת לעתיד שלנו חשוב לבדוק אפשרויות עבודה ולדעת מה מעסיקים אלו מעדיפים מבין מסיימי התארים אלו שלמדו במכללות או באונברסטאות כדי ללכת בכיוון שבסוף נעבור לעבודה המיוחלת במקום שחולמים עליו.

כמובן זאת לא אומרת שאם למדנו במכללה הסיכויים שלך להתקבל לעבודה נמוכים מהסיכויים של אלו שלמדו באוניברסיטה אך ישנם מקומות עבודה שמעדיפים בוגרי אוניברסיטה על בוגרי המכללות אך למרות זאת לא לזלזל בתארים המעניקות המכללות וכמובן ישנם פרמטרים רבים וחשובים לקבלה לאחד מהמוסדות האלו.

לכל אחד יש את הזכות לבחור באיזה מוסד לימוד הוא יעדיף לסיים את לימודיו. במכללות או באונברסטאות ניתן תמיד למצוא סטודנטים מבריקים שיהיו נכס למקום העבודה שבו ישובצו וזה אפשר לזהות לפי פרמטרים שונים כמו ציונים, פרוייקטים ומבחני קבלה לכל מקום עבודה.

בהצלחה…