בתור הורים בטח אתם זוכרים איך לפני כמה עשרות שנים הייתם סוחבים בכל בוקר את תיק בית הספר על גבכם, עמוס בכל המחברות, הספרים ושאר ציוד בית הספר. התיק כבד, קשה מאוד לסחוב אותו אבל אין ברירה, חייבים לקחת את כל הספרים והחוברות בהם אנו אמורים להיעזר באותו יום.
חוסכים את כאבי הגב מהדור הבא באמצעת לוקרים

ממחקרים עולה כי בעבר תלמידים אשר היו סוחבים כמות גדולה של ספרים ומחברות בכל יום גרמו לנזק בלתי הפיך לגוף שלהם מבחינה פיזית ואף לעתים כתוצאה מכך נוצרה גם פגיעה בהתפתחות שלהם. אז כן, בהחלט אפשר לומר שהקדמה הגיעה גם לעולם החינוך ולמוסדות השונים בישראל ובעולם כולו. בתי הספר הפזורים ברחבי הארץ מציעים להורים ולתלמידים פתרון נוח, קל ומעולה לאחסון הספרים, המחברות והחפצים האישיים שלהם- לוקר בית ספר.

 

לרוב מסדרים את העניין כבר בתחילת השנה והשיטה פועלת בשני אופנים. הדרך הראשונה היא כאשר בית הספר מממן בעצמו את תאי האחסון המגיעים ביחידות שלמות ומאפשר לכל תלמיד בעלות סמלית בלבד או ללא עלות בכלל לקבל תא אחסון משלו שישרת אותו לאורך השנה. הדרך השנייה היא כאשר בית הספר מאפשר לחברה המספקת לוקרים גישה לבית הספר ואז כל ילד משכיר לוקר בית ספר כלומר תא אחסון לשנה שמשמש אותו לעתים לשנה אחת ולעתים גם לכל השנים הבאות בהם הוא לומד באותו בית ספר. שתי השיטות הוכיחו את עצמן כמוצלחות ומאפשרות לתלמידי בית הספר לאחסן בתא הלוקר את כל הציוד אותו הם לא צריכים להחזיר הביתה באותו יום מה שלמעשה חוסך משקל רב ומאפשר להקל על התלמידים, לשמור על הגב שלהם ולסחוב תיק קל משקל המכיל רק כמה דברים חיוניים.

 

לוקר בית ספריתרונות ושימושים

פרט לעובדה שהשכרת לוקר בית ספר בתחילת השנה מאפשרת לתלמידים להימנע מסחיבת משקל כבד, פתרון זה גם מסייע לשמור על סדר וארגון הן בבית והן בכיתה. במקום שכל המחברות והספרים יילכו לאיבדו וישכחו בבית או בבית הספר, הכל נמצא בלוקר בית ספר כך שכמות הספרים שהולכים לאיבוד הולכת ופוחתת בכל שנה כאשר במקביל כמות התלמידים שעושים שימוש בתאי האחסון עולה כמובן. בנוסף, כל תלמיד יכול להדביק על דלת התא בצדה הפנימי את מערכת השעות האישית שלו ואז לדעת בדיוק אילו ספרים ומחברות עליו לקחת הביתה במטרה להכין את שיעורי הבית ליום שאחרי.