כפי שאתם בוודאי יודעים, יש היום שורה ארוכה מאד של קורסים מקצועיים שאתם יכולים לעבור במסגרות השונות. המכללות ובתי הספר למבוגרים, מציעים לכם היום שורה ארוכה של קורסים, שאמורים לסייע לכם בסופו של דבר לבסס את עצמכם מבחינה כלכלית ומקצועית. אחד מהקורסים הללו, הוא קורס שוק ההון, אשר נקרא לעתים גם "לימודי בורסה". מדובר על סדרת קורסים יחסית יוצאת דופן, שלא דומה לשום קורסים מקצועיים אחרים. הסיבה לכך היא שהקורס בעצם בא לתת לכם את הכלים שיעזרו לכם… להרוויח כסף! הרעיון הוא, שגם אנשים חסרי כל ניסיון בתחום ההשקעות בשוק ההון, יוכלו לעבור קורס שוק ההון (או סדרת קורסים אם לדייק) וכך לדעת כיצד הם יכולים לבצע השקעות ומכירות שונות, ולגרוף רווחים. אבל איך הקורסים הללו מתנהלים, ולאיזה מקום כדאי להירשם?

הלימודים שמוצעים לכם

חשוב מאד להבין, שהמסגרת של קורס שוק ההון, איננה עשויה ממקשה אחת בלבד. למעשה, היא כוללת בתוכה שורה ארוכה מאד של קורסים: יש קורסים שעוסקים הכרה בסיסית עם שוק ההון, ומתחילים ממש מאפס, במונחים הבסיסיים ביותר. יש קורסים מתקדמים יותר, שעוסקים כבר בסוגים שונים של סחר בשוק ההון. כך תוכלו לעבור קורסים מקצועיים בנושא של אופציות ואופציות דיגיטליות. תוכלו לעבור קורסים שיסבירו לכם איך לבצע ניתוח טכני, על מנת שתוכלו לבצע ניתוח מושכל ולבצע השערות שונות על המצב העתידי של שוק ההון. תוכלו לעבור קורסים שיסבירו לכם איך לבצע סחר במט"ח, וכן גם קורסים שיסבירו לכם איך לבצע סחר בסחורות ממשיות (ולא רק במניות). יש קורסים שיסבירו לכם איך להתנהל עם אגרות חוב, קורסים שיסבירו לכם איך להתנהל עם אופציות מעו"ף, ובקיצור – אפשר לעבור היום קורסים מקצועיים בנושא שוק ההון, כמעט בכל תחום שמעניין אתכם, ושאתם רוצים להתמקצע בו.

למילון מונחים של שוק ההון גלוש לאתר מומלץ בקישור הזה

בעצם ההיגיון מאחורי קורס שוק ההון, הוא שלאף אחד אין באמת את הידע האולטימטיבי והמוחלט בנוגע להתנהלות של שוק ההון. מדובר בתחום מרוכב מאד, הכולל בתוכו אינספור אפשרויות שונות לרווחים ולהפסדים. לכן, גם אם כבר התחלתם לסחור בשוק ההון וצברתם ניסיון, כדאי לעבור קורסים שיעניקו לכם רקע תאורטי ומעשי רחב יותר, שיאפשרו לכם לבצע מהלכים מורכבים יותר בעתיד.

 איפה כדאי ללמוד?

היום, אפשר לעבור קורס שוק ההון, במגוון של מכללות, וכן בתי ספר לעסקים. גם חברות שעוסקות בהשקעות בשוק ההון, מעניקות קורסים שונים לתלמידים. איך יודעים במי לבחור? ראשית, כדאי לבחור במקומות שמציעים לכם קורסים מקצועיים בכיתות קטנות, עם יחס אישי. כמו כן, קחו אך ורק קורסים שכוללים בתוכם תרגול מעשי של ממש, עם תוכנות שמדמות את שוק ההון. בסופו של דבר, לומדים איך להתנהל בשוק ההון בעיקר דרך הידיים וההשקעות עצמן, אופצייה נוספת היא לימודי חשבות שכר.