כיום, ללא ספק, השפה הבינלאומית היא השפה האנגלית. כאשר נוסעים מעבר לים, ולא משנה אם מדובר על נסיעות שמיועדת לעסקים, או נסיעות תיירות, גם אם לא דוברים את השפה המקומית, השפה העיקרית בה משתמשים היא כמובן השפה האנגלית. מדובר על שפה שהינה שוברת מחסומים של הבדלי תרבויות ולכן מומלץ מאוד לשלוט בה.

יש הטוענים, כי האנגלית שלהם היא לא כ"כ טובה, מכיוון שכאשר הם למדו אותה במסגרת הפורמלית, הם לא הסתדרו עם השפה, וכאשר הם מתבקשים לעשות בה שימוש, התחושה היא כי הם ממש נדרשים לחרוק שיניים, לעבור באופן חלקי לשפה העברית ואז המבוכה שנוצרת היא גדולה, במיוחד לכאלו שהינם מחזיקים במשרות בכירות במגזר הפרטי או העסקי.

בנוסף לכך, אנגלית כיום הפכה להיות תנאי סף של ממש לאנשים שמעוניינים להתקבל למוסדות אקדמאים וכן גם למשרות מסוימות שדורשות תקשורת עם השוק הבינלאומי, שכמובן עושה שימוש בשפה האנגלית. כך, שגם אם לא ממש מסתדרים עם השפה, לפעמים אין ברירה ויש צורך חשוב לשפר אותה. למען האמת, כיום זאת כבר לא בעיה כל כך.

התפתחות של תחום הלימוד

אם במוסדות הפורמאליים, יש כאלו שמעבירים ביקורת על השיטה בה מלמדים את השפה האנגלית, יש תעשייה שלמה סביב האפשרות של לימוד אנגלית באופן אישי. החל בלימודים בצורה עצמאית, אצל מורה פרטי, באמצעות אפליקציות חינמיות ועד שיעורים קבוצתיים בחברות גדולות. כל אחד יכול למצוא את הדרך והשיטה שמתאימה עבורו.

חשוב לזכור, כי בכל הדרכים שצוינו, אין מבחן בסוף, אין צורך לקבל ציון, אלא כל מה שצריך זה לראות שיפור לאורך זמן ברמת האנגלית- הן בדיבור, הן בכתיבה, והן בקריאה. ככל שעושים שימוש רב יותר בשפה, כך גובר הביטחון להשתמש בה ואז מרגישים שהמחסום הפסיכולוגי פשוט נשבר.

דרכי לימוד

כפי שציינו, לימוד אנגלית הינו תחום רחב מאוד, שיש לו מגוון אפשרויות, כאשר כל אחד יכול למצוא את האפשרות הרלוונטית עבורו. לדוגמא, מי שלא רוצה להוציא יותר מידי כסף ורוצה להתקדם בקצב שלו, יכול לעשות שימוש באתרי אינטרנט בהם ניתן ללמוד אנגלית, בעיקר באמצעות שיפור אוצר המילים. מדובר על אתרים בהם לימוד אנגלית מתבצעת בדרך אינטראקטיבית מאוד, כאשר לרוב גם משולבים משחקים.

ניתן ללמוד אנגלית בשיטה המסורתית, בסיוע של מורה פרטי, כאשר לומדים את הדקדוק, הזמנים השונים, אוצר מילים וכדומה. במשך כל השיעור משתמשים אך ורק בשפה האנגלית. אם לא רוצים להוציא יותר מידי כסף כל שיעור פרטי, ניתן למצוא שיעור קבוצתי, שם רוב התלמידים לומדים את השפה ביחד.

הדרך הנוספת, הינה יותר חווייתית, ליצור כמה שיותר אינטראקציה בשפה האנגלית בחיי היום יום- בין אם זה לקרוא אתרי חדשות באנגלית, לראות סדרות באנגלית עם כתוביות, או אף לדבר עם אנשים אחרים ששולטים בשפה ולחיות בסביבה שבה יש דוברי אנגלית מלידה (בין אם בחו"ל או בין אם בארץ). כך, שמי שרוצה לשפר את השפה, יכול לעשות זאת ללא בעיה.