לימודי שמאות עסקית

רבים מגיעים להחלטה כי הם מעוניינים לרכוש נכס אם למטרת השקעה או הקמת עסק. לשם כך, הם נעזרים פעמים רבות באחד מהכלים החזקים ביותר ברחבי האינטרנט 'לוח עסקים למכירה'.

 איתור מהיר של נכס

אתרי אינטרנט ייעודיים המציעים לוח עסקים למכירה מאפשרים חיפוש מהיר ויעיל של עסקים על פי פילוח המתאים ללקוח. בלוח העסקים, המתעניינים יוכלו להתרשם מפרטי הנכס המוצע למכירה ולהגיע להחלטה האם הוא עומד בדרישות התחיליות שלהם הן מבחינת המחיר, המיקום ופרמטרים נוספים אשר נקבעו מראש. לאחר בחירת הנכס, שיחה עם בעליו וביקור במקום על מנת לבדוק האם אותו נכס מתאים לתיאור במודעה, יש לשכור את שירותיו של שמאי עסקי על מנת שיבצע את הבדיקות הדרושות ויקבע האם מחיר המכירה של הנכס אכן תואם את שוויו והאם הנכס אכן יתאים להקמה של עסק באותו תחום בו הלקוח מעוניין. כיום, אין אדם אשר מעוניין לקנות נכס אשר אינו מסתמך על חוות דעתו של שמאי עסקי בעל ניסיון ומוניטין בתחום.

שמאות עסקית- מה זה אומר?

אנשים רבים אשר סיימו לימודי שמאות מקרקעין משתלבים בהצלחה בחברות נדל"ן ובחברות רבות אשר משקיעות בנכסי נדל"ן. שמאי הוא אותו איש מקצוע אשר יעריך את השווי הכספי של הנכס אותו הלקוח מעוניין לקנות. לאחר כל הבדיקות הדרושות השמאי יאמר ללקוח האם כדאי להשקיע בפרויקט בו הלקוח מעוניין וכן מהו השווי של אותו שטח בו הוא מעוניין להשקיע, דבר זה תקף לגבי שטחי קרקע ציבוריים ופרטיים, דירות, משרדים ושטחים חקלאיים. שמאי יוכל לעסוק בתחום רק אם הוא רשום בפנקס שמאי מקרקעין. לשם כך, הוא חייב לעבור את ההכשרה התיאורטית המתאימה, מבחנים שונים ולאחר שתי תחנות אלו התמחות אשר נמשכת שנה שלמה במשרד שמאי מקרקעין או אצל שמאי מקרקעין מוסמך העובד כעצמאי. משך הלימודים הוא כשלוש שנים אך תוכנית הלימודים משתנה ממוסד למוסד (אוניברסיטאות ומכללות).

לימודי שמאות מקרקעין- 'שמאות עסקית'

כל אדם המעוניין ללמוד שמאות מקרקעין ולעסוק בתחום 'עסק חי' חייב להיות בעל תואר אקדמאי.

לימודי התעודה יכללו מגוון נושאי לימוד, כמו למשל חוקי מקרקעין, השוק והכלכלה, עריכת שומה, בוררות, הכל אודות היטל השבחה, יסודות הכלכלה, סטטיסטיקה, מבוא לתורת השמאות, תכנון ובניה ועוד. תקופת הלימודים היא כשלוש שנים (משתנה ממוסד למוסד) וכוללים בתוכם את תקופת הסטאז'. ברוב המכללות ניתן לבחור בלימודים במתכונת ערב הכוללים לימודים פעמיים בשבוע בשעות הערב או לימודי יום שישי. לאחר סיום הלימוד, עמידה בהצלחה בכל הבחינות הדרושות והשלמת תקופת התמחות יינתן לכם רישיון לעסוק בתחום השמאות מקרקעין וכחלק מתחום זה תוכלו לבחור האם לעסוק בתחום שמאות לעסקים.