מהי השכלה גבוהה ؟

   השכלה גבוהה או השכלה אקדמית הינה שלב ההתמחות המדעית לבעלי מיומנות ומצוינות, ופיתוח כישוריהם כדי למלא את הצרכים הנוכחיים והעתידיים של החברה. להשכלה האקדמית בחברות מתקדמות יש השפעה משמעותית בתהליך ההתפתחות החברתית, מפני שהיא עוזרת בשיפור תנאי החיים של האוכלוסיה העניה, ומאפשרת הזדמנויות תעסוקה על מנת להעלות את רמת החיים.

   השכלה גבוהה או השכלה אקדמית הינה שלב הלימוד המתקדם אחרי בית הספר התיכון והמעניק תואר אקדמי או תעודה אקדמית כלשהי כהסמכה מקצועית. השכלה גבוהה היא לא רק קבלת הסמכה, אלא הינה הזדמנות לפגישת אנשים חדשים בהרצאות וניצול הזדמנויות חדשות . ובניגוד לבית הספר לימודים אקדמיים, האוניברסיטה הפתוחה או במכללה לא הכרחיים אלא שאתה זה שמחליט אם ללמוד או לא .

   השכלה גבוהה מוצעת בכל מיני מוסדות לימוד שונים כמו אוניברסיטאות  , מכללות רבות , מוסדות אקדמיים וכל מוסד אחר המעניק תואר או תעודה אקדמית. השכלה גבוהה מציעה נושאי הסמכה אקדמיים בתחומים שונים כמו מדעי הטבע, מדעי הרוח , הנדסאים , וכו'..  וכמו כן מוענקות תעודות מסוגים שונים לפי מסלול הלימוד שבוחר הסטודנט כמו תואר ראשון , תואר שני , תעודת הסמכה , הנדסאי בניין וכו'…

נפרט בקצרה על כמה מסלולי לימוד אקדמיים ועל ההכשרה המקצועית שמספק כל מסלול :

לימודי תואר ראשון :

לימודים אקדמיים באוניברסיטאות או במכללות המוכשרות והמוסמכות לתת תואר לפי נושא הלימוד הנמשכים לפחות שישה סמסטרים במשרה מלאה , תנאי הקבלה משתנים ממוסד לאחר לפי נושא הלימוד וכל מיני תנאים אחרים שקובע המוסד עצמו  . תואר ראשון הוא ההכנה הראשונית לקריירה מקצועית וללימודי תואר שני .

לימודי תעודה:

לימודי תעודה דורשת רמת השכלה מסויימת , תיכונית ,על תיכונית , תואר ראשון או כל השכלה אחרת לפי המקצוע הנדרש.לימודים אלו הינם לצורך הסמכה למקצועות ספציפיים , הרחבת מיומנויות וידע שנרכשו בתכנית לתואר ראשון, או לפתח מיומנויות מקצועיות וידע בתחום מקצועי חדש. הדרישה הטיפוסית לתחילת לימודי תעודה או דיפלומה היא שישה חודשי לימוד במשרה מלאה עבור תעודת בוגר, ושנים עשר חודשי לימוד במשרה מלאה עבור תעודת מוסמכים.

 תואר שני :

תואר שני מספק סקירה כללית של דירוג מסודר וגבוה בתחום הרלוונטי של המחקר או שטח של תרגול מקצועי , בדרך כלל יש צורך בשנתיים של לימוד לאחר תואר ראשון או שנה אחת של מחקר אחרי תואר ראשון (בהצטיינות).

תואר דוקטור :  

תרומה מקורית ומשמעותית בתחום מסוים בצורה של ידע חדש או הסתגלות, יישום ופרשנות של הידע הקיים. יש שני סוגים של לימודי דוקטורט :

דוקטור מחקר : מורכב בעיקר ממחקרים שמפוקחים.

דוקטור מקצועי: מורכב משילובים שונים של תחומי לימוד ומחקר .

למידע נוסף בנושא הכשרות צריך לחקור כל אוניברסיטה או מוסד .