מלגות אוניברסיטת חיפה

   "מלגות אוניברסיטת חיפה" – מלגות אלו ניתנות לסטודנטים מן המניין של אוניברסיטת חיפה לפי קריטריונים שמכתיבה האוניברסיטה עצמה או הגופים המעניקים מלגות אלו . אוניברסיטת חיפה היא בעלת האופי הפלורליסטי ביותר בישראל: בני ערים וותיקות ועיירות פיתוח, קיבוצים ומושבים, עולים חדשים, יהודים ערבים ודרוזים, קציני צה"ל וכוחות הביטחון לומדים בצוותא בדו קיום של שלום, סובלנות וכבוד הדדי" 

  ** המלגות שמוענקות דרך אוניברסיטת חיפה : : 

* מלגות מטעם דיקנאט הסטודנטים

מלגה זו ניתנת לפי תנאים שמקצה האוניברסיטה והדיקן , ויש הרבה תנאים קשים לקבל אותה אך היא מאד שווה כספית ובערך החינוכי שלה .

* מלגות מטעם עיריית חיפה בשיתוף אוניברסיטת חיפה 

  כמו כל עירייה אחרת , עיריית חיפה משתתפת בחינוך ומעודדת אותו בקרב האוכלוסיה .היא מעניקה מלגות לפי מצב כלכלי וסוציואקונומי כל שנה .

* קרן "הישג" לסטודנטים שהוכרו כחיילים בודדים

* קרן קציר

* קרן מלגות לסטודנטים מהמגזר הדרוזי והצ'רקסי מטעם משרד החינוך

מלגה זו ניתנת בתנאי שסטודנטים ילמדו מקצועות מסויימים , מהעדה הדרוזית או הצ'רקסית .

* קרן "בני מערוף" לסטודנטים דרוזים

מלגה שמחולקת לסטודנטים מצטיינים מהעדה הדרוזית שלומדים בתחומים מדעיים ומתקדמים לתארים שני ושלישי , סכום מלגה זו מאד גבוה .

* קרן מכבים ליוצאי איראן או לבני יוצאי איראן

לכן קרן מכבים מעניקה ליוצאי אירן ולבני משפחותיהם מענק לימודים להשלמת לימודיהם ועידודם להשתלב במערכת הלימודים הגבוהה של מדינת ישראל .

*מלגת פר"ח :

מלגות לא בהכרח לפי עדה או לפי ציונים או לפי מצב כלכלי יש גם מלגת "פר"ח" שכל סטודנט יכול לקבל אותה על מנת להשלים את שכר הלימוד. מלגה זו היא בתנאי עבודה במקביל, סטודנט יתחייב לתרום כמה שעות שבועיות להחזיר את שווי המלגה .

  יש עוד הרבה מלגות ,מענקים , קרנות ופרסים …  צריך רק לחפש …