השכלה גבוהה היא אחת הזכויות הבסיסיות ביותר שאנשים עם צרכים מיוחדים יוכלו ליהנות ממנה, לכן חייב שיהיה מימון הולם ואטרקטיבי שיוכל לסייע להם בלימודיהם האקדמאיים עם המוגבלויות שלהם. מוסדות רבים מציעים סיוע ומלגות שונות ומיוחדות בעלות ערך לא רק כספי אלא רגשי וייחודי לסטודנטים בעלי צרכים מיוחדים על מנת שישתלבו בתחומי הלימוד כאנשים רגילים ללא מוגבלויות ושיוכלו לקבל תעודות ותארים מתקדמים – מוגבלות גופנית לא צריכה להיות מחסום לקבלת תואר או לימודים אקדמיים, כי המערכת החינוכית בישראל תומכת בלימודיהם של בעלי מוגבלויות וצרכים מיוחדים ומוסדות רבים מעניקים מלגות ומענקים שונים כדי לתמוך בהם ולסייע להם בצרכיהם על מנת להשכיל ולהתקדם בחיים .

מלגות רבות מוצעות לבעלי מוגבלות גופנית וצרכים מיוחדים , נזכיר כמה מהן:

  •    מלגת איתקה – מכללת קיי

סיוע לסטודנטים במכללת קיי בעלי מוגבלויות וצרכים מיוחדים המלגה מיועדת לסטודנטים אשר משולבים בפעילות חניכה של סטודנטים הסובלים מלקויות למידה ובעלי צרכים מיוחדים.

  • מלגות יוצרים בקרב נכי צה"ל

 נכי צה"ל בעלי נכות של 10% ומעלה שהינם חברי הארגון של נכי צה"ל העוסקים בתחומי האמנות השונים כמו: צילום, פיסול ספרות, שירה, וציור , עריכת סרט או חיבור של ספר ועבודותיהם זכו לביקורות של הקהל והציבור יוכלו להגיש מועמדות לקבלת המלגה. המלגה מוענקת לילדי נכים הלומדים במסלול של תואר ראשון במוסדות מוכרים בישראל.
טפסים ניתן לקבל בלשכת השיקום.

  • ארגון נכי צה"ל

נכי צה"ל שהוכרו כנכים משנת 1996 וכבעלי נכות של 20% ומעלה או שהוכרו כנכים עד שנת 1996 וכבעלי נכות של 10% ומעלה ארגון נכי צה"ל מעניק מלגה מיוחדת לסטודנטים במוסדות מוכרים .
מסמכים נדרשים למילוי טופס ההרשמה: אישור לימודים, אישור על גובה שכר הלימוד וקבלות על תשלום שכר הלימוד.
מועד הגשת הבקשה: ינואר- מאי.

  • מרכז איל"ן – מלגה לנכים

קרן המלגות על שם פאולינה וד"ר אברהם ברגמן ז"ל מנוהלת על ידי מרכז איל"ן – איגוד ישראלי לילדים נפגעים. מעניקה מלגות מדי שנה לסטודנטים הלוקים בנכויות מוטוריות כמו שיתוק , ניוון שרירים ,וכו'… המלגה מוענקת לקידום ההשכלה הגבוהה בקרב הסטודנטים בעלי הצרכים המיוחדים.
המלגה המוענקת על ידי הקרן בגובה שנע בין 2,000-10,000 ש"ח והמעוניינים הגשת המועמדות היא דרך משרדי דיקנט הסטודנטים.

יש לצרף:
 דו"ח עובדת סוציאלית, ודו"ח רפואי על המצב הבריאותי  
 אישורי לימודים
 אישור גובה שכר לימוד

  • סיוע לסטודנטים נכים

ענבל – הקרן סיוע לסטודנטים נכים .

המלגה מוענקת לקהל יעד ייחודי והוא בעלי הצרכים המיוחדים, כל מוגבלות שהיא להגיש טפסים ואישורי רפואה מתאימים על מנת לקבל מלגת סיוע של ענבל