מלגות לעולים חדשים

 

   "מלגות לעולים חדשים" : מלגות אשר מוענקות לעידוד העולים החדשים במדינת ישראל ובכדי לספק להם השכלה , הבטחת דמי מחייה וקיום , לקידומם והשתלבותם בחברה הישראלית .

* יש כל מיני מלגות המוענקות לעולים החדשים ,מהן  :

מלגת דוקטורט – משרד הקליטה

הגשת מועמדות למלגה עד שנתיים ממועד עלייתו של המבקש , הסיוע ישולם על בסיס הסכמים בין האוניברסיטה למשרד קליטת העלייה . המלגה מיועדת גם לתושב חוזר שלא חלפה יותר משנה ממועד חזרתו לישראל , היא מוענקת לסטודנטים שגילם לא יותר מ 37 .

קרן המלגות לעולי הולנד וצאצאיהם:

מלגה זו ניתנת לעולים מהולנד וצאצאיהם עד גיל 40

מכללת בצלאל- מלגה מטעם המשרד לקליטת עלייה והסוכנות היהודי

מלגה שמיועדת לעולים חדשים וסטודנטים שמוגדרים כתושבים ארעיים . יכולים להנות מסיוע לתשלום שכר הלימוד, ממלגת קיום ומעונות. מוענקת ללימודים במכללת בצלאל מטעם משרד קליטת העליה והסוכנות היהודית .

מלגת היא"ס לסטודנטים עולים חדשים

מוענקת על סמך צורך כלכלי, הצטיינות בלימודים ופעילות חברתית, מיועדת לעולים החדשים שסיימו סמסטר אחד לפחות של לימודים אקדמיים . בסך של 1,000 $ – תכנית זו גדלה ומתפתחת בעקביות ומסייעת למאות תלמידים מצטיינים בארה"ב ובישראל.

התאחדות יוצאי צרפת, צפון אפריקה וארצות דוברות צרפתית

התאחדות שמעניקה סיוע כספי לקידום תחום ההשכלה , ולהשתלבותם בחברה . מיועדת לעולים החדשים שנמצאים בארץ פחות מחמש שנים. מקבל המלגה יתחייב להשתלב בפעילות קהילתית בתחומי התמחותו.

מכון טכנולוגי חולון -מלגות ע"ש אלכס רובין לעולים חדשים

הקרן מעניקה לעולים החדשים מלגות לסטודנטים משנה ב' במכון הטכנולוגי חולון. מלגות מסוג זה מיועדות לסטודנטים בעלי הישגים אקדמיים מאד גבוהים .

מכללת אורט בראודה- מלגה לעולים חדשים

המלגה מוענקת לעולים המחליטים ללמוד במכללת בראודה . הסיוע מתרחש תוך שיתוף פעולה עם רשויות המכללה ועם רשויות חיצוניות. זוהי מלגת סיוע ומימון ללימודים ולקיום תנאי מחייה .

אוניברסיטת חיפה- קרן סולי ילין

המלגה מוענקת בעדיפות ראשונה לעולים חדשים שגרים בעיירות פיתוח או באזורי הפריפריה וקווי העימות, בהסתמך גם על נתונים אקדמיים טובים, רקע סוציו אקונומי נמוך , סיום שירות צבאי סדיר מלא או שירות לאומי

אוניברסיטת בן גוריון – סיוע לסטודנטים

אוניברסיטת בן גוריון מספקת כל מיני סוגים של מלגות למטרת הלימודים ומימונם, אשר אחת מהן היא מלגת הקיום לעולים חדשים . גובה המלגה בערך מחצית שכר הלימוד לעולים בכפוף לתקנון המלגה .