מלגות לחיילים משוחררים

   "מלגות לחיילים משוחררים" :אלו הן מלגות שמיועדות לחיילים המשוחררים משירות צבא מלא בכדי לסייע להם במימון וסיום לימודיהם . יש כל מיני מלגות המיועדות לחיילים משוחררים ולכל מלגה יש את הקריטריונים ותנאי הקבלה המייחדים אותה ואת המטרה ממנה .

כלל המלגות הללו אינן עומדות בסתירה למענק עבודה מועדפת שניתן לקבל מהביטוח הלאומי לאחר ביצוע עבודה נדרשת.

אחת המלגות שמוענקות לחיילים משוחררים היא

1-  "מלגת אימפקט"

המיועדת לחיילים משוחררים . חיילים המשוחררים מהצבא אשר שירתו כלוחמים או תומכי לוחמים שמתחילים את לימודיהם בתוך 3 שנים אחרי השחרור ומצבם הסוציו-אקונומי נמוך  .  מקבלי המלגה מתחייבים לבצע פעילות קהילתית ושמירת קשר אישי עם תורם המלגה .

מלגה אחרת :

2- " מלגת מפעל הפיס " לחיילים המשוחררים

מלגה המיועדת ללוחמים או תומכי לחימה שהשתחררו והתחילו ללמוד בתוך 5 שנים משחרורם במוסד אקדמי מוכר . מקבלי המלגה מחויבים בתרומה של 65 שעות בכל סמסטר או 4 שעות שבועיות בערך .

3- " מלגת קרן גרוס "

מלגה זו מיועדת לחיילים המשוחררים אשר שירתו בשירות הסדיר לפחות לשנה, ואלו שתוך החמש שנים מיום שחרורם ניצלו את הפיקדון שלהם בשנות הלימודים הקודמות או שיתרת הפיקדון אינה עולה על 4500 ₪, כולל סכום עבור שנת הלימוד הנוכחית , ואשר לומדים או עתידים ללמוד 12 שעות שבועיות לפחות ,  . ..

4 –  " קרן דלק לחינוך ,מדע ותרבות "

הקרן שמעניקה לחיילים המשוחררים 10000 ש"ח לשנת לימוד החל משנה ראשונה ועד הרביעית ברציפות , מוענקת לחיילים המשוחררים שטרם מלאו להם 5 שנים מאז שחרורם משירות חובה , מקבל המענר חייב לתרום לקהילה 4 שעות שבועיות .

5- " קרן הישג "

שהוכרו כחיילים בודדים בצה"ל ושירתו שירות מלא ותקין .

הקרן מיועדת לחיילים בודדים אשר שירתו שירות מלא ותקין .

6-  " מלגת קרן איסלר " :

מוענקת לחיילים המשוחררים המעוניינים להתחיל את הלימודים שלהם באחת מהמכללות האזוריות שהן : (מכללת רופין, מכללת אחווה, מכללת אשקלון, מכללת גליל מערבי, מכללת יהודה ושומרון, מכללת ספיר, מכללת עמק הירדן, מכללת עמק יזרעאל, מכללת צפת, מכללת תל חי, מכללת בית ברל).

אשר מתגוררים בעריות פיתוח או שכונות שיקום , והגשת המועמדות צריכה להיות תוך חמש שנים מסיום שירות החובה .

7 – מלגות לחיילים משוחררים ב " המרכז ללימודים אקדמיים " באור יהודה

מוענקת לחיילים המשוחררים תוך שנה מסיום שירות החובה ללימודי תואר ראשון או שני בקורסים שונים, או לחיילים בשירות חובה או קבע אשר זכאים למלגות ללימודי מנהל עסקים, פסיכולוגיה, חינוך,  לימודי תואר שני או השלמת בגרויות .

לפרטים נוספים עבוד