את אשת ניהול במסלול המהיר לכבוש את העולם. אתה סטארט-אפיסט עם מעט מאד זמן פנוי. או שאולי אתה חייל שרוצה ללמוד כבר במהלך השירות, או אימא עם כמה ערבים פנויים בשבוע. המשותף לכולכם הוא הרצון לרכוש תואר אקדמי מבלי להידרש להקדיש לכך כל יום, כל היום. אתם מעוניינים בלימודים בתנאים שלכם, שיאפשרו לכם לשלב גם קריירה, הורות, או שירות צבאי במקביל. תואר ראשון בלימודי ערב מיועד עבורכם.

תואר ראשון בלימודי ערב הוא תואר ראשון לכל דבר. ההבדל הוא שהוא מתקיים בשעות שונות מן הרגיל, ובדרך כלל מתפרש על פני תקופה מעט ארוכה יותר (סמסטר אחד או שניים מעבר לתואר רגיל), וזאת כדי שתוכלו לשלבו עם שאר עיסוקיכם. לימודי ערב מתקיימים בשעות גמישות ועל פי בחירתכם, כאשר ניתן למשל ללמוד יום אחד מלא בשבוע, או לחלופין מספר פעמים בשבוע, בשעות אחר הצהריים, הערב ולעתים גם בימי שישי.

במסגרת תואר ראשון בלימודי ערב תוכלו למצוא מסלולי לימוד כמעט בכל תחום שתרצו. להלן רק כמה דוגמאות לתחומי הלימוד הקיימים במסלול של תואר ראשון בלימודי ערב: מדעי ההתנהגות, מדעי המחשב, מנהל עסקים, הנדסת תעשייה וניהול, משאבי אנוש, הנדסת מכונות, מדעי החיים, קרימינולוגיה, קולנוע, חשבונאות וזה רק על קצה המזלג… ההשכלה שתרכשו בתחומים האלו שוות ערך לזו שהייתם רוכשים בתואר ראשון רגיל.

כיום, מסלולים של תואר ראשון בלימודי ערב קיימים כמעט בכל אוניברסיטה ומכללה, כך שלא יקשה עליכם למצוא את תחום הלימוד ואת מסגרת השעות התפורים בדיוק עבורכם. תנאי הקבלה של תואר ראשון במסלול ערב אינם שונים מתנאי הקבלה של תואר ראשון במסלול רגיל. יהיה עליכם לבדוק מהם תנאי הקבלה לתחום שברצונכם ללמוד מול המוסד המבוקש.

עם תום התואר, תקבלו תעודת B.A. או B. Sc. (תלוי מה למדתם). מכאן תוכלו להמשיך הלאה ולהצעיד את הקריירה שלכם קדימה בעקבות התואר שרכשתם, או לחלופין, להתחיל בלימודי התואר השני. חשוב לדעת שקיימים מסלולי ערב גם בלימודי תואר שני. אז אל תדחו את הלימודים 'בגלל העבודה', 'בגלל הילדים' או כל תירוץ אחר. הדרך לאקדמיה פתוחה בפניכם!

כמו כן, תוכלו ללמוד תואר ראשון במנהל עסקים ותואר ראשון בתקשורת בלימודי ערב במכללה למנהל.