רעב בתקופת מבחנים

כללי הוספת תגובה

 

תקופת המבחנים בפתח ואנחנו יודעים מקרוב שההתרגשות כבר רבה. באופן קבוע, כאשר התקופה מתקרבת ובאה, הציפורניים מתחילות להיכסס, הריצות למכונות הצילום נעשות מהירות ותכופות יותר ואת דירות הסטודנטים מתחילות לאכלס קופסאות שימורים מסוגים שונים. סטודנטים רבים מדווחים על עלייה משמעותית במידת הרעב שלהם במהלך תקופות המבחנים ואכן במחקרים שנערכו בתחום עולה כי לא מדובר רק על תופעה של מתי מעט כי אם על עניין גורף למדי. מתבהר והולך כי במהלך תקופות הבחינות הסטודנטים הישראליים כמו גם הסטודנטים ברוב מדינות העולם המערבי צורכים כמויות מזון גדולות יותר מאלו שהם צורכים בשגרה.

מה כל כך מעורר תיאבון במבחן?

האמת היא שאין צורך לספר לכם כי אין שום דבר מעורר תיאבון במבחן. עם זאת, העלייה בצריכת המזון לא קשורה דווקא למבחן עצמו אלא לאופן הלמידה. רוב הסטודנטים כיום נוהגים להתכנס לקבוצות למידה וללמוד בצוותא. הלמידה המשותפת משפרת את הערנות, מייעלת את שינון החומר ולא פחות חשוב מכך, עוזרת לסטודנטים העייפים שלא להירדם גם כשהם משננים את החומר המשעמם ביותר שישנו. עם זאת, למרות שהיתרונות של הלמידה הקבוצתית רבים ומגוונים, הרי שיש לה גם לא מעט חסרונות כשהמשמעותי שבהם הוא הרעב הגדול. הצורך לאכול הוא צורך מדבק מאוד וכיום ידוע שכאשר אוכלים יחד עם אנשים אחרים, כמות המזון הנצרכת במהלך הארוחה גדולה יותר. מלבד זאת, במהלך תקופת המבחנים מתעורר לעתים הצורך לברוח מעט מהחומר האינסופי ולהתרענן עם איזה חטיף מסיח דעת וכך גם אלו שלעולם לא ינשנשו משהו בין הארוחות, מוצאים את עצמם מנשנשים בפה מלא במהלך תקופת המבחנים.

הרשו לעצמכם להתפנק

חשוב מאוד לזכור שעם כל הכבוד ללמידה הרצינית, צריך מדי פעם גם להתפנק כדי שלא להשתגע. כך למשל ניתן בסיום היום להפעיל את מערכת הסטריאו בווליום גבוה ולרקוד אפילו לבד כדי להוציא אנרגיות, מומלץ בהחלט לפחות אחת לשבוע לראות סרט שאוהבים ולא לשכוח לפנק את עצמכם גם בתחום האוכל. כיום ניתן להזמין בקלות רבה פיצה בבאר שבע, בתל אביב ואפילו בגליל העליון וכך לא רק להתפנק אלא גם לחסוך לא מעט זמן ואנרגיה על בישולים.

הכינו את ביתכם לתקופת המבחנים

במידה ואתם מתכוונים לארח אצלכם בדירה קבוצת למידה, הקפידו לשאול מבעוד מועד את חברי הקבוצה אילו מזונות הם אוהבים לאכול כדי לדעת כיצד עליכם להיערך בהתאם ואילו מזונות הם לא יכולים לאכול – מבחינות בריאותיות (רגישות לגלוטן לדוגמא) או אתיות (צמחונות או טבעונות). כמו כן באופן כללי מומלץ להצטייד בחטיפים מסוימים ובחומרי גלם שונים ולהניח אותם במזווה על מנת שבמידה ותוזמנו לקבוצת למידה מחוץ לדירתכם, תוכלו להגיע בידיים מלאות בכל טוב ולא בידיים ריקות. מומלץ כמובן גם לנקות את הדירה לפני תחילת התקופה כי כפי שאתם כבר ודאי יודעים, סדר וניקיון הם לא בדיוק מה שיעמוד לנגד עיניכם במהלך התקופה הלא פשוטה הזו. אנחנו מאחלים לכולכם הצלחה וציונים גבוהים

מרחבי הרשת:
הרבלייף – חיים טבעיים יותר
מארק היוז – מייסד הרבלייף
הרבלייף תעניק חסות לספורטאים מצטיינים
הרבלייף מציגה: אבקת חלבון למגזר הדתי
הרבלייף – הסטוריה ותרומה לקהילה

הוספת תגובה

 מתנות ליולדות | בניית אתר אינטרנט |