ליאת ישי פוגשת את מאיר עמית מורה לשיטת אלכסנדר

כללי, מלגות הוספת תגובה

 

ליאת ישי, תלמידה, מורה והולכת בדרך, פוגשת מורים ייחודיים בתחומי התפתחות ותוכן מגוונים. כאן מביאה טעימה מתוך ספרו של מאיר עמית, מורה לשיטת אלכסנדר. ליאת פגשה התייחסות שונה ורחבת היקף למה שעד היום ידעה והכירה בשיטה, בוחרת לשתף בזווית ראיה ייחודית זו.

מאיר כותב בספרו "שינוי ממעלה שנייה" : "אלכסנדר גילה שיטה (מתודה) ובאמצעותה פיתח טכניקה שמשפרת את איכות החיים של האדם ומממשת את האיכויות הגלומות בו. השיטה מתבססת על מפגש – שיעור בין מורה לתלמיד, ובמסגרתו מועברים המסרים בשני ערוצים במקביל – מגע ומלל.

טכניקת אלכסנדר מיועדת לכל אדם וגם לאנשי חינוך הדוגלים בפיתוח האישיות במיוחדת של כל פרט ומלווים אותו לאורך התהליך. "החינוך הוא השיטה הבטוחה היחידה שבעזרתה יכול האדם לכוון את דרכו שלו". הטכניקה של אלכסנדר היא כלי בידי המחנך המספקת את האמצעים שבעזרתם ניתן להגיע לרמה של בריאות פסיכו פיסית אשר כלול בה גם מה שאנו מכנים "מוסריות".היא מספקת את ה"אמצעים" שבעזרתם ניתן להגיע לרמה זו בתהליך מתמשך ואינסופי עד אשר תהפוך לנכס מודע של התלמיד".

האמנית ליאת ישי חוותה את שיעוריו של מאיר באופן אישי, ובכללם מביאה כאן את ההתייחסות המיוחדת של מאיר ל- 'אפיון המילה'. מאיר מציין בספרו כי "ביכולתנו לעזור לתלמיד להבדיל בין המילים, לשנות את פירוש המושגים ולהשתמש במילים מתאימות יותר בתקשורת ". בוראינו".

להלן כמה דוגמאות להבדלה בין פירושים למילים שונות ולמושגים מוכרים:

"בקרה – שליטה

טעות – שגיאה

חירות – חופש

עבודה – מלאכה

להסוות – להסתיר

התפתחות – התקדמות

תחושה – הרגשה

טעות ושגיאה אינן מילים נרדפות. טעות היא מילה משמעותית מאוד בשיטת אלכסנדר. אלכסנדר אמר – אל תבוא ללמוד אצלי אם אינך יכול לחייך כשאני מראה לך שאתה טועה. בתחום המשפטנות טעות – בתום לב, שגיאה – מדעת. אחד מתפקידיו של השופט הוא להחליט אם האדם העומד לפניו למשפט פעל מתוך תום לב – טעה או פעל מתוך כוונה מודעת – שגה. במבחנים שבודקים ידע, יש שגיאות ולא טעויות. אדם שמופיע כידען או כמומחה יעשה שגיאה ולא טעות, והאחריות הלאה לתוצאה תהיה עליו. הבדלה זו מאפשרת לי כשאני מלמד לשקף לתלמיד רק את הטעויות שלו ולא את השגיאות שלו , זאת מתוך אמונה, שאת השגיאות שלו הוא יגלה בעצמו, כשהוא יהיה בשל לכך, וכשמערכת היחסים אצלו בין הראש לבין הגו תשתפר. כל זמן שמערכת היחסים אינה משופרת התלמיד יסתיר בתת מודע את השגיאות או יתעלם מהן ויגרום לעצמו נזק מצטבר"

האמנית ליאת ישי בוחרת לתת דגש ותשומת לב לבחירת המילים מתוך ההבנה כי כך מאחורי כל מילה עומדת הכוונה שמחזקת את עוצמת המילה והשפעתה. על פי תורת היוגה, אדם, ניתנו לו מספר מילים ולא מספר שנים בחייו ולא מספר שנים כפי שנהוג לחשוב. אם כך, נבחר את המילים ונייעד אותן לטוב. ו'כתוצר לוואי' ברור , הטוב ילך ויתממש.

הוספת תגובה

 מתנות ליולדות | בניית אתר אינטרנט |