איך אדע מה כדאי לי ללמוד?

כללי הוספת תגובה


פעמים רבות השלב שבו אנו מתחילים ללמוד הוא בדיוק אחרי שסיימנו שירות צבאי או חזרנו מהטיול הגדול. בהגדרה אנו עדיין ילדים מה שלעתים גורם לנו ללכת וללמוד תחום שבכלל לא מעניין אותנו. אז איך יודעים מה ללמוד… הנה כמה טיפים שיכולים לעזור לכם ולמנוע מכם לבזבז המון כסף מיותר, להשקיע זמן בתחום שלא מדבר אליכם ולהחליף לימודים לפחות פעם נוספת…

  1. שאלו את עצמכם שאלות – מדובר בתהליך הכרתי עצמי שמאוד חשוב לעבור אותו ועדיף מוקדם מאשר מאוחר. מכיון ואנו נמצאים בשלב בחיים בו לא תמיד אנו מכירים את עצמנו הכי טוב ולא בהכרח יודעים מה החולשות והחוזקות שלנו, שכן לא ממש השקענו בכך מחשבה, שאילת שאלות, מאין קואצ’ינג עצמי שכזה יכולה מאוד לעזור. הנה רשימה קצרה של שאלות שכדאי לכם להניח על גבי דף לבן, להשקיע זמן ומחשבה ולענות עליהן בכנות. מהן החוזקות שלי ומהן החולשות, מה מלהיב אותי, מה חשוב לי בעבודה שתהיה לי, איפה אני רואה את עצמי בעוד 10 שנים מהיום, מה חשוב לי בעבודה: סיפוק עצמי, כסף, שילוב של השניים?, כמה כסף אני שואף להרוויח אחרי 5 שנים במשרה ספיציפית, מה מעניין אותי, מושך אותי מרתק אותי?. מצד אחד חשוב לענות עם מחשבה, מצד שני לא לחשוב יותר מדי כי בשאלה כמו מה מלהיב אותי חשוב לענות באינסטנקטיביות.
  2. הכוונה מקצועית – להורים יש נטייה להחליט עבור הילדים שלהם מה כדאי להם לעשות ולפעמים הם עושים זאת שלא במודע. בכל מקרה, זה יכול להיות בעייתי כי לפעמים ההכוונה היא שגויה. לעומת זאת, הכוונה מקצועית עם אדם שזו העבודה שלו כן יכולה לסייע לכם להבין מה מתאים לכם לאופי שלכם, ליכולות שלכם ולכן שווה להשקיע בזה זמן, מאמץ וכסף.
    1. לא בטוחים? קחו ת׳זמן – אם עדיין אתם לא בטוחים מה בא לכם לעשות שתהיו גדולים, זה ממש בסדר לדחות את הלימודים בשנה, גם אם אתם חושבים שעברתם את הגיל וכל החברים שלכם עם תואר ראשון. עדיף שתקפצו לעוד איזה טיולון נחמד בתאילנד או ניו יורק, תמלצרו עוד שנה, אך תהיו בטוחים שמה שאתם הולכים ללמוד אכן מתאים לכם. כל חוויה שתצברו, כל אדם שתפגשו בדרך יפתחו לכם את הראש, יגרמו לכם לחשוב על הדברים קצת אחרת ולקבל רעיונות חדשים.

מרחבי הרשת:
מטרנה – הזמנה אונליין

הוספת תגובה

 מתנות ליולדות | בניית אתר אינטרנט |