הקשיים בלימוד שפה חדשה – מהם הקשיים ואיך מתמודדים?

כללי הוספת תגובה

אחד הקשיים המרכזיים ברילוקיישן לארץ חדשה או בטיול ארוך בארץ זרה הוא לימוד השפה. אין ספק ששהייה ממושכת בארץ זרה מצריכה מאיתנו ללמוד את השפה המקומית על מנת שנוכל להסתדר בחיי היום יום שלנו אם אנו גרים באותה מדינה או שנצליח להסתדר אם אנו בטיול ארוך של אחרי צבא למשל. לכן החלטנו לרכז עבורכם את הקשיים בלימוד שפה חדשה, מהם אותם קשיים ואיך מתמודדים איתם.

הכנה מוקדמת

אין ספק שאם אנו מגיעים למדינה שבה מדברים שפה שאיננו מדברים זה לא פשוט כלל וכלל ולכן אנו ממליצים לכם לעשות את שיעורי הבית מבעוד מועד ולנסות ללמוד את השפה המדוברת באותו מקום. כך שאם למשל אתם מתכננים רילוקיישן לאיטליה לכו ללמוד איטלקית לפני או אם אתם לפני טיול של אחרי צבא לדרום אמריקה למדו מעט ספרדית על מנת שיהיה לכם בסיס ברגע שתגיעו ליעד שלכם.

שימוש באפליקציות בתור עזר לימוד 

לרבים מאיתנו בין אם ברילוקיישן ובין אם בטיול אין ממש את הזמן ללמוד יותר מידי, בין אם זה עבודה לימודים או משפחה שבהם אנו משקיעים זמן או טיולים ובילויים שאנו מעדיפים על פני לימוד השפה ולכן אין אנו הולכים לבתי ספר ללימוד השפה או לוקחים שיעורים פרטיים. לכן, שימוש באפליקציות או עזרי לימוד אחרים לרכישת שפה חדשה יכולים לעזור לכם ללמוד ברגעים בהם יש לכם אפילו עשר דקות פנויות ולא מצריכות מכם יציאה מהבית או פינוי זמן רב בלוח הזמנים שלכם.

שימוש במילון

אם אתם בדרך למקום מסויים כמו מסעדה או חנות מסויימת לימדו מספר מצומצם של פעלים ומילות מפתח בהם אתם יודעים שאתם עתידים להשתמש בעזרת מילון כיס או מילון אלקטרוני היות ואתם יודעים שתצטרכו להשתמש באותם מילים. כיום ניתן להוריד מילון אלקטרוני לטלפון הנייד שיכול גם לעזור לכם לתרגם מילים בזמן אמת ואף משפטים שלמים כך שאם אתם רוצים לבדוק איך אומרים משפט כלשהו תוך כדי שיחה אתם מקלידים אותו בשפת האם שלכם ולאחר מכן תוכלו לראות ולשמוע איך אומרים אותו בשפה אותה אתם צריכים, דבר שיכול לעזור לכם בחיי היום במדינה זרה בה אתם נמצאים.

מורה פרטי

אם יש לכם זמן פנוי מומלץ מאוד להיעזר במורה פרטי אשר יתגבר אותכם אחד על אחד או בקבוצה קטנה, דבר שיכול לשפר אתכם מאוד בנקודות בהם אתם מתקשים בקליטת השפה.

מעבר לכל הטיפים הללו עליכם פשוט לנסות לדבר, לטעות ולתת לאנשים להבין אתכם. אותם אנשים שעימם תשוחחו אולי יתקנו אתכם וכך יעזרו לכם לשפר את השפה ולהעלות את הביטחון שלכם בדיבור השפה.

עוד כתבות שיעניינו אותך:
יורם קראוס – מטפס ההרים במסע טיפוס אל הר המטרהורן – ההר המסוכן ביותר באירופה

הוספת תגובה

 מתנות ליולדות | בניית אתר אינטרנט |