בית ספר דמוקרטי- למי זה מתאים?

כללי הוספת תגובה

ילדכם נמצא בשלב שבו הם עומד לסיים את גן חובה והנה- כתה א׳ ממש בפתח.

יחד עם ההתרגשות הגדולה אתם מתלבטים לאיזו מסגרת בקרבת אזור המגורים שלכם לרשום אותו- האם ללכת על השיטה הרגילה והמסורתית של בית ספר ציבורי עם שיעורי בית, מבחנים, טיולים והרצאות, האם כדאי ללכת למסגרת פרטית שפועלת פחות או יותר באותה שיטה רק שיש הרבה פחות תלמידים בכתה או שמא בכלל לבחור בבית ספר דמוקרטי.

אז מה זה בכלל בית ספר דמוקרטי, מה היתרונות שלו ולמי זה מתאים- התשובות לכל השאלות כאן במאמר הבא!

המודל של החינוך הדמוקרטי התחיל אי שם בתקופתו של יאנוש קורצ’ק.

אז נכון, יש חופש בחירה, יש שוויון זכויות, יש לילד את הכלים והמיומנויות לאפשר לו ללמוד בלי עונשים, בלי צלצול, בלי שיעורי בית ובלי מבחנים.

עם זאת, יש מסגרת מוגדרת, יש מבוגר אחראי, יש מחנך, יש מתווה דרך מישהו שמראה את הכיוון, את המסלול הנכון רק בצורה מעט שונה.

בבית ספר דמוקרטי, לכל ילד יש חונך אישי שצמוד אליו ומנחה אותו על פי המון קריטריונים למשל החוזקות והחולשות של הילד, תחומי העניין של הילד, על פי היכרות אישית איתו, על פי ניסיון מקצועי ועוד.

התהליך מתבצע ביחד מה שבעצם נותן לילד תחושה של חופש. אבל לא חופש לעשות מה שבא לו, אלא חופש חיובי.

בבתי הספר הדמוקרטים, כך מחקרים מוכיחים אין כמעט אלימות, לא מילולית ולא פיזית.

הילדים אינם מתוחים, הם הרבה יותר נינוחים מה שמאפשר להם גם ללמוד הרבה יותר טוב. הילד יודע שיש לו גב, שהוא מוגן ויש לו על מי לסמוך ולכן הוא בכלל לא מגיע למצב של אלימות וזה מה שיפה בשיטה הדמוקרטית.

את גבולות בית הספר קובעים המורים יחד עם התלמידים וההורים.

בבית ספר דמוקרטי המושג למידה מתורגם לעשייה שהיא לאו דווקא במסגרת כיתתית אלא הדגש הוא על קבלת השונה והאחר, על ערכים כמו סבלנות, כבוד, נתינה, זכויות הפרט בבית הספר ועוד.

המטרה הינה לחזק את הילד במקומות שבהם הוא חלש ולא ״לצאת״ עליו כי הוא מפגר בחומר, לא עושה שיעורי בית או לא למד כמו שצריך למבחן.

זו מהות השיטה הדמוקרתית שבסופו של יום מביאה את הילד ללמוד מרצונו החופשי.

עוד כתבות שיעניינו אותך:
יורם קראוס – מטפס ההרים במסע טיפוס אל הר המטרהורן – ההר המסוכן ביותר באירופה

הוספת תגובה

 מתנות ליולדות | בניית אתר אינטרנט |