קורס שפת הסימנים – כל מה שחשוב לדעת על הנושא

כללי הוספת תגובה

אם גם אתם מתקשרים עם כבדי שמיעה במהלך היומיום או עתידים לעבוד עם כבדי שמיעה או בעלי צרכים מיוחדים, ידיעה של שפת הסימנים היא כלי חשוב שיכול לעזור לכם מאד. כדי לרכוש את השפה יש ללמוד בקורס מקצועי והנה כל מה שחשוב לדעת על האפשרות הזו.

תכנית הלימודים

בעקבות ביקוש הולך וגובר ללימוד השפה, יותר ויותר מוסדות ברחבי הארץ מציעים את האפשרות ללימודים. בקורסים השונים לומדים את שפת הסימנים וכן לומדים כיצד לתקשר עם אנשים מאוכלוסיות עם מוגבלויות תקשורת שונות. בנוסף, לומדים לעומק את תפקידו של המתורגמן. במהלך הקורס נוגעים גם בסוגיות אתיות מעולמם של כבדי השמיעה ורוכשים אוצר מילים רחב. בין השיעורים הנלמדים: תרגום בבתי משפט, תרגום בהיבט התרבותי, מתורגמנות במערכת הרפואית, בלשנות בשפת סימנים עברית ועוד.

מתכונת הלימוד

הקורס כולל כ-600 שעות לימוד ומתקיים לרוב כהכשרת ערב. בערך שליש מהזמן הזה מוקדש ללימוד עיוני הכולל סיורים, תצפיות ושיעורים מעשיים בתרגום. הקורס מחולק לשתי רמות – רמה א׳ ורמה ב׳ והתלמידים צריכים לעמוד במבחנים פנימיים כדי להתקדם בין הרמות.

סטאז׳

לקראת סיום הקורס לוקחים התלמידים חלק בהתנסות מעשית בהיקף של 50 שעות עם תרגום פעיל בסיטואציות כמו דיונים בבתי משפט, ימי עיון, פעילויות במועדונים לכבדי שמיעה ועוד.

איפה אפשר ללמוד?

ניתן ללמוד שפת הסימנים במגוון מוסדות בארץ כמו אוניברסיטת בר אילן, קורס אונליין בעמותת נגישות ישראל, במכון לקידום החירש בתל אביב, בעמותת שמע ועוד.

תנאי הקבלה משתנים ממוסד למוסד ולרוב יש צורך בבגרות מלאה, עמידה במבחני קבלה בכתב ובעל הפה הבוחנים שליטה בשפה העברית וכן במבחני מיון פנימיים של כל מוסד לימודי.

הוספת תגובה

 מתנות ליולדות | בניית אתר אינטרנט |