בעולם של היום טכנולוגיית המידע היא הנושא החם ביותר. עם הגעתו של האינטרנט המהיר והמחשבים המתקדמים, החלו אנשים בכל רחבי העולם להשתמש בכלים אלה כחלק אינטגראלי מחיי היום יום שלהם. למען האמת, בעולם המודרני שבו אנו חיים, כל אדם צריך מחשב.

מהי טכנולוגיית המידע

על פי הגדרתם של מומחים בנושא, טכנולוגיית המידע עוסקת במחקר, בתכנון, בפיתוח, בתמיכה ובניהול של מערכות מידע מבוססות מחשב. בעיקר מדובר ביישומים של תוכנות ובחומרה של מחשבים. במילים אחרות, טכנולוגיית המידע עוסקת בהפקת תועלת ממחשבים ומתוכנות שונות.

ללמוד טכנולוגיית מידע

ענף זה נחשב לבעל הצמיחה המהירה ביותר בכל העולם המתקדם. אם גם אתם רוצים לפתח קריירה בענף צומח זה, לימודי הייטק באחד המוסדות להשכלה גבוהה, הם התשובה המתאימה עבורכם.

עם זאת, כאשר תתעניינו באותם לימודי הייטק תגלו שהתחום כולל מסלולי לימוד רבים והבחירה אינה קלה. באקדמיה הוקמו מסלולים ייעודיים בתחום לימודי הייטק, כמו: תמיכה בחומרה ובתוכנה, ניהול רשתות תקשורת, ניהול בסיסי נתונים, עיצוב תוכנה וניהול כללי של מערכות מחשוב גדולות.

אם אתם רוצים להתחיל בלימודי הייטק אבל מתקשים לבחור בתחום ספציפי, תמצאו שמרבית המוסדות להשכלה גבוהה מעמידים לרשות הסטודנטים יועצים שמסייעים לסטודנטים גם לפני תחילת הלימודים וגם לאחר סיום התואר הראשון (אם תהיו מעוניינים להמשיך וללמוד לתואר מתקדם יותר).

האפשרויות הפופולאריות ביותר הם לימודי תואר שני בניהול פרויקטים, לימוד מקוון, טכנולוגיית מסדי נתונים, חקר המידע, אינפורמציית המחשוב (אינפורמטיקה), מערכות מבוססות תכנה, אבטחת מידע בעסקים, ניהול תקשורת וניהול בטחון פנים במדינה (סייבר). לתלמידים שמסיימים לימודי תואר מתקדם יש יתרון גדול במציאת משרה מבטיחה ומאתגרת, משום שבמסגרת הלימודים הם רוכשים ידע וכישורים בנושאים ששוק העבודה דורש.

קריירה בתחום ההייטק

עקב ההתפתחות הגלובלית והגידול המתמיד בשימוש במידע ממוחשב, הפך תחום טכנולוגיית המידע את כדור הארץ לכפר גלובלי אחד, שבו בעל מקצוע בתחום ההייטק יכול למצוא בקלות תעסוקה בכל מקום בעולם. בעלי ניסיון בטכנולוגיית המידע יכולים לעבוד בתחומים כגון תפעול, תמיכה טכנית, ניהול מסדי נתונים, רשתות תקשורת, עיצוב ופיתוח מערכות, פיתוח אפליקציות לאינטרנט, ניתוח עסקי והנדסת תכנה.